CIASTO JOGURTOWE Z TRUSKAWKAMI

CIASTO JOGURTOWE

Ciasto jogurtowe z truskawkami to najłatwiejsze w przygotowaniu ciasto jakie kiedykolwiek zrobiłam. Wyjątkowym talentem w tej dziedzinie nie jestem, wiec tym bardziej ucieszyłam się że pięknie wyrosło, kruszonka delikatnie się przyrumieniła, a truskawki wewnątrz idealnie zaprzyjaźniły się z ciastem. Polecam to ciasto na letnie dni. Jest lekkie, owocowe i przepyszne.

(więcej…)

NALEŚNIKI Z SEREM I ŚMIETANĄ NA SŁODKO

NALEŚNIKI Z SEREM

Naleśniki z serem są jednym z najpopularniejszych dań. Chyba nie ma osoby, która nie lubiłaby naleśników w postaci słodkiej lub na słono, z nadzieniem lub bez dodatków. Jednymi z najpyszniejszych naleśników według mnie są naleśniki z serem i śmietaną. Świetnie nadają się na danie obiadowe, deser czy wczesną kolację. Bardzo proste do przygotowania nadzienie serowe jest bardzo zdrowe i przepyszne. Ważne, aby wybrać twaróg bez zbędnych dodatków.

(więcej…)

KURCZAK PO CHIŃSKU Z WARZYWAMI I RYŻEM

KURCZAK PO CHIŃSKU Z WARZYWAMI

Dzisiaj postanowiłam uraczyć moich domowników kurczakiem po chińsku jako daniem obiadowym. Kurczak po chińsku jest daniem przygotowującym się wyjątkowo szybko. Wystarczy podsmażyć kurczaka i poczekać, aż zmiękną warzywa – dalej tylko przyprawiamy i ekspresowy obiad mamy gotowy. Jedną z bardzo charakterystycznych przypraw jest w tej potrawie kmin rzymski (kumin), który jest wyjątkowo aromatyczną przyprawą. Kumin posiada ogromną ilość żelaza, magnezu, manganu, a także wapnia. Korzystnie wpływa na wydzielanie soków trawiennych, a także działa przeciwzapalnie.

(więcej…)

GROCHÓWKA ZIMOWA ROZGRZEWAJĄCA ZUPA

GROCHÓWKA

Grochówka z łuskanego grochu na wędzonych kościach jest cudownie aromatyczna i bardzo zdrowa. Groch zawiera ogromną ilość witamin: A, B1, B2, B3, B6, C, E, K a także kwas foliowy. Nasiona grochu posiadają także multum składników mineralnych takich jak: potas, sód, fluor, magnez, żelazo kobalt, miedź, mangan, chlor, wapń, fosfor, błonnik i wiele innych. Szczególnie w okresie jesienno – zimowym w naszym menu nie powinno zabraknąć grochu, który jest bardzo pożywny i aromatyczny, a ilość witamin zapobiegnie ich niedoborom w naszym organizmie.

(więcej…)

1 2 3 13